Írországi kalandjaim

Linkblog

Archívum

HTML

12. nap

2008.01.23. 22:35 | nándi | Szólj hozzá!

Ma is elég sűrű napom volt, Alex hajnal háromkor távozott Madridba, mivel a munkahelye elvitte őket pár napra.
Hogy az én munkahelyem miért nem vitt soha sehova...? :)
Majd pénteken este érkezik vissza.

Délelőtt tengtem lengtem, és 12 előtt nem sokkal elindultam a takarítós meló interjúra.
Kicsit nehezen találtam meg a házat, mivel az egész utcában egy darab utcanévtáblát, vagy házszámot nem láttam...

Ráadásul pont akkor a térképet bámultam, amikor az aktuális ajtó előtt haladtam el, így sikerült elejétől a végéig bejárnom a Salinoggin road-ot :)

Na végül csak megtaláltam. Lejött egy kedves nő és beengedett, elnézést kértem, mondtam neki, hogy milyen ügyesen bejártam az utcát :)
Aztán elkezdte mondani, hogy milyen melóról lenne szó, nagyon jól értettem amit mondott, és ezen úgy felbátorodtam, hogy én is belekezdtem hosszabb mondatokba, többnyire sikerült is magam kifejezni - néha tudtam, hogy amit mondtam rosszul mondtam, de megértette. Később figyelmes lettem rá, hogy az R betűi gyanúsan kemények, és azon gondolkodtam, hogy biztos, hogy nem ír származású. Valószínű ezért is értettem olyan jól, hogy mit mond, mivel az írek elég csúnyán beszélnek, számomra kicsit érthetetlenül...
Később ki is derült, hogy Lengyelországból való.
A meló abból állna, hogy hetente ötször itt Stillorganban (a lakástól gyalog kb. 10 percre) lévő iskolában kéne takarítani. Mondtam neki, hogy délután 3-ra megyek a Lidl-be és akkor tudom meg az időbeosztásomat, és holnap majd megbeszéljük a többit.
Nagyon élveztem az interjút, teljesen laza volt az egész.

Utána elsétáltam a Lidl-be arra gondoltam, hogy minek várjak 3-ig ha úgyis ott vagyok, de sajna, nem volt jó nekik, így vettem egy buszjegypakkot és hazamentem megkajáltam, és visszajöttem.

A buszjegy vásárlás nagyon mókásra sikerült. Van itt napi és hetijegy és gyüjtőjegyként árulják, tehát egy csomagban van 5 darab. A napijegy neve: One Day Rambler Handypack (kb. ilyesmit jelent: Egy napos mászkálós jegycsomag) Még a bolt előtt megnéztem a kis papíromat, hogy tudjam a nevét majd nagy magabiztosan bementem a boltba és azt mondtam:
Do you have one day rambler handycap?
Ez kb ilyesmire fordítható: Van egy napos mászkálós nyomorékod?
A boltos kijavított, hogy handypack, és adott egyett, én elnézést kértem a nyelvbotlásért, fizettem, kimentem és röhögtem :)))

A Lidl-ben elég gázosan éreztem magam, az a kopasz muki volt ott (Derek) és alig értettem, hogy mit magyaráz nekem, odaadott egy nagy halom papírt, hogy töltsem ki.
Mellettem állt egy lengyel srác, egy fokkal jobban beszélt angolul, de ő se volt a toppon. Szenvedtünk a dokumentekkel vagy 5-10 percet, aztán bejött Derek, és átnézte, hogy jól töltöttük-e ki. Naggyából rendben volt minden, míg meg nem kérdezte, hogy car park or night pack (parkoló vagy éjjeli pakolás) baromi nehezen értettem meg a kiejtése miatt, aztán mondtam neki hogy night pack, akkor megkérdezte a szokásos katonai stílusában, hogy miért, és én hirtelen nem igen tudtam, neki elmagyarázni, hogy épp most van kilátásban egy másik meló, amihez kéne szabad délután, meg igaziból nem is tudtam, hogy szerencsés lenne-e így inditani az első munkanap előtti napon... tehát csak hebegtem összevissza, majd vmit magyarázott, amit szintén nem nagyon értettem. Majd az lett a vége, hogy azt mondta, hogy "tegnap jobb volt az angolom" (pfff) és, hogy kezdetben legyek a car park-ban amíg belerázódok, aztán majd meglátjuk. Szívesen mondtam volna neki, hogy nem csak az én angolommal van itt a gond.. Pláne, hogy előtte másfél órával minden gond nélkül cseverésztem a másik interjún.

Hazafele kicsit morcos voltam, de aztán kiszámoltam, hogy a holnapi nap folyamán megkeresem a magyarországi egy havi fizum kb negyedét, és jobb kedvre derültem.

Holnap reggel 8-ra kell menni dolgozni, fekete nadrágban, - ami itt nincs nekem - így hazafele beugrottam a Dunnes Stores-ba és vettem egy "szuper" biztonsági őrös fekete nadrágot, amit valószínű melón kívül sehol nem fogok hordani. Vettem még két elég jó pólót. Az egészért fizettem 39 eurót.

Otthon még átgondoltam a takarítós melót és abban maradtam magammal, hogy holnap meló után beugrom a lengyel nőcéhez, - mivel megígértem hogy visszaviszem az aláírt szerződést - és megmondom neki, hogy sajna nem úgy alakult, ahogy elképzeltem, de ha esetleg abban benne van, hogy ha elküldöm neki e-mailben a következő heti beosztásomat, és ahhoz viszonyítva tud nekem melót adni, akkor azt szívesen elvállalom.

Na mostmár megyek aludni, mert holnap korán kelek... :)

Címkék: munka lidl vicces

A bejegyzés trackback címe:

https://nandi-in-ireland.blog.hu/api/trackback/id/tr50309331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása